Is my daughter talking to a ghost?

Jag har inte funderat så mycket på det innan. Maja har en "kompis" som heter Alex som hon leker med här hemma. Jag vet att vissa barn har osynliga polare (eller vad man ska kalla det) och som sagt, jag funderade inte så mycket på förut.

MEN, idag blev jag lite smått irriterad på henne och höjde väl rösten lite väl högt. Då sa hon: "Så där lät Alex mamma också innan hon somnade". Jag hör henne ibland prata med denna "kompis" när hon leker, hon kan säga saker som: "Nej, det gör inte min mamma med mig", eller " Man får inte ljuga som du gör, Alex".

Jag vet att detta låter som typ "Ghost whisperer" eller något annat galet men jag undrar om hon ser någon eller något..... Har någon av er upplevt något liknande??? Hon vaknade för ca en timme sedan och var riktigt ledsen, pekade på fönstret och sa att hon inte vill att någon står där...... Jag lade henne i vagnen och ställde den brevid mig här vid datan. Började frysa och trode att det var för att jag började bli trött. Flyttade henne till hennes säng när hon somnade om och nu är det hur varm och skönt här som helst!!!!

Är det ett spöke? Vakar han över henne när hon sover?

Nä, nu pratar jag bara en massa tok, jag vet! Men man kan ju börja fundera........



Kommentarer
Postat av: Sara

Låter väldigt mysko! Kan mycket väl vara så att hon ser saker som inte vi ser samtidigt som det kan vara fantasier... Svårt fall! Hoppas att hon får lugn och ro iaf!



Pözz

2010-03-22 @ 07:00:06
URL: http://frokenmamsen.blogg.se/
Postat av: Lotta

Så där säger Lilleman också fast om M i stället,kan det ha ett samband?



Kram

2010-03-22 @ 10:20:09
URL: http://ingenannanlik.blogspot.com/
Postat av: Maria

Hajj (skånska för Hej - inte fisken ;-D)

Jag tycker det låter väldigt mysko, jag tror absolut att hon ser något/någon.. men hon verkar kunna säga ifrån och det är det viktigaste. Vet inte om du kommer ihåg att vi hade " spöken" när vi var små, i huset med poolen. Och jag har sett en man hemma hos mig... så jag tror! Sen får folk tycka jag e kokko om de vill men så tror jag... SAKNAR ER massor!!!!

2010-04-02 @ 18:40:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0