"Fritidsforskare" - bra eller anus?

Ja, nu har man ju vart arbetslös ett litet tag. Men e det verkligen så hemskt?? jag menar, jag har fått sova hur länge jag velat i snart 2 veckor. Jag kan lämna Maja på dagis när och om jag vill. Jag har pysslat hemma, tror aldrig har har haft en så fin lägenhet nånsin innan =) Jag e inte lika stressad och sur mot barnen, orkar mer och är mera uthållig i humöret i övrigt också. Kanske behövde jag detta avbrott?!?

Å andra sidan så har jag ju heller ingen inkomst "what so ever". Ingen a - kassa och KANSKE hjälp från soc. Jag klättrar på väggarna ibland när barnen inte e hemma. jag småäter typ hela tiden så jag lär väl svälla upp som en ballong snart....eller....det har jag förresten redan gjort =) jag är den som måste ta hand om allt det tråkiga hemma nu som t ex tvätten, disken och matlagningen bland annat....Förut var jag den som slapp laga mat och det e ungarna glada för för jag har noll fantasi när det gäller mat =)


Så, igentligen.....är det bra att vara "fritidsforskare"? Eller? Ja, vad säger ni? Bra eller anus?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0