Tur i oturen!!!!!!

Idag kom mina barn hem ifrån stugan. Helena och Carro var här och alla stannade på middag. Det var jag, Ludde, Maja, Helena, Carro, mamma, pappa, Robin och Cecilia. När vi satt och drack kaffe så ringde pappas mobil men ingen orkade gå och hämta den så efter bara någon sekund rinde Robins mobil. Det var Cissis storasyster som bor granne med mamma och pappa. Robin blev alldeles vit i ansiktet och sa: "Ok, vi kommer på en gång!"

Sen sa han bara :"Ja, det brinner hemma hos oss!" Och sedan sprang han ut. Det första jag tänkte på var "KATTEN!"
Alla rusade ut och upp till deras lägenhet. Och visst brann det....fast inte i deras lägenhet utan i förråden alldeles brevid. Men det såg precis ut som om all rök kom därifrån! Usch! Många tankar hann åka genom huvudet innan jag kom fram!

Det luktar dock illa som tusan från början i lägenheten men nu e det ok. En polistekniker kommer i morron för att kolla om branden är anlagd. Vilket typ alla tror, för vad har man i ett förråd som bara antänder så där utan vidare?????

Alla var omskakade men lättad över att det inte spred sig och att det inte var värre!

Nu ska jag natta Ludde sen blir det film!

Kommentarer
Postat av: Sara

Fy vad otäckt... Jag är livrädd att det ska börja brinna!

2009-04-06 @ 08:52:04
URL: http://frokenmamsen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0